0
()

نگاهی به نامزد های بخش ورزشی جایزه جهانی ورلد پرس فوتو ۲۰۱۹

وردپرس فوتو عکاسی خبری ۲۰۱۹

بنیاد ورلد پرس فوتو همچون روال سال گذشته با بیشترین تاکید در بخش مستند ورزشی، عکس های بخش ورزش مسابقه ۲۰۱۹ را انتخاب کرده است . امسال مدیریت بخش ورزش برعهده می ای وونگ عکاس خبری اسوشیتدپرس بود که در کنار این مدیر زن از سنگاپور ، مارگریت شروپ لوکاریرلی از sports illustrated آمریکا و اولیور میچون مدیر عکس Lquipe فرانسه او را همراهی کردند.

در بخش تک عکس امسال تاثیر دیدگاه غالب زنانه هیئت داوران را می توان در منتخبین امسال بوضوح دید. این تاثیر در عکس David Gray از موهای Naomi Osaka تنیسور آمریکایی و عکس John T. Pedersen از بوکسور زن اوگاندایی ۳۰ ساله تا عکس Terrell Groggins از مسابقات بوکس زنان در دیترویت آمریکا، آشکارا دیده می شود.

در بخش مجموعه عکس نیز حضور مجموعه قوی فروغ علایی از ورود زنان به استادیوم آزادی تا عنوان احساسی مجموعه عکس Michael Hanke «هیچوقت گریه اش را نمیبینی» (Never Saw Him Cry) و تاثیر قوی عکس های خانوادگی این مجموعه، تاثیر نگاه زنانه داوران امسال دیده می شود.
تنها مجموعه متفاوت امسال مجموعه عکس Elif Ozturk Ozgoncu عکاس زن ترک ۳۳ ساله از مسابقات کشتی سنتی با روغن است.

در مجموع جنگیدن تم اصلی بخش مجموعه عکس امسال است جایی که در ایران زنان برای ورود به استادیوم آزادی می جنگند و مردانی که برای تصاحب کمربند پهلوانی در ترکیه با هم مبارزه می کنند و مردی قهرمان که با معلولیت خودش دست و پنجه نرم می کند.

نویسنده: جاوید نیک پور از گروه عکس پودیوم

چه طور بود؟ 🤩

لطفا از ۱ تا ۵ ستاره یکی رو انتخاب کنید. اگر امتیاز مدنظرتون زیر ۵ ستاره است، لطفا توی بخش نظرات برامون دلیلشم بگید که اصلاح بشه 🙏🏼

میانگین امتیاز 📊 / 5. امتیاز دهندگان:

فعلا برای این مطالب امتیازی ثبت نشده است

این پست رو هم ببینید:   نامزدهای جایزه عکاسی خبری World Press Photo 2019 معرفی شدند
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.